Donem resposta als reptes del món actual
Nou de Valldaura 19-21 - 08241 Manresa
93 872 84 00
El divendres 2 d’octubre, la nostra escola ha viscut una jornada singular, plena de sentit i protagonitzada íntegrament per l’alumnat de secundària. En el marc del projecte TUtopia i del lema del curs Implica’t en el món, els joves han convertit el matí en un espai de reflexió activa, expressió artística i mobilització simbòlica per la pau.
La iniciativa ha sorgit directament dels alumnes, que han ideat, preparat i conduït totes les accions amb rigor, creativitat i compromís. El punt de partida ha estat un vídeo de reflexió proposat per 4t d’ESO, que ha donat pas a una marxa per la pau en direcció a l’Ajuntament. A la plaça, s’ha realitzat un minut de silenci i interiorització personal, seguit de la lectura d’un manifest que apel·lava a la conciliació davant els conflictes actuals que afecta Israel i Palestina.
Mentre es llegia el manifest, s’ha construït un mural col·lectiu en forma de trencaclosques, símbol de reconciliació entre les parts en conflicte. El gest s’ha completat amb la plantada d’una olivera, símbol de pau, resistència i esperança. L’alcalde Marc Aloy ha rebut la comunitat educativa amb unes paraules d’agraïment, destacant en nom de la ciutat la força del gest i la capacitat de mobilització dels alumnes de FEDAC Manresa.
La jornada ha continuat al pati de l’escola, on s’han presentat diverses creacions artístiques elaborades per l’alumnat, que han donat forma visual i emocional al missatge de la jornada. Els alumnes del BatPro han fet una nova lectura del manifest, reforçant el to de compromís i responsabilitat compartida.
A l’acte hi han assistit tots els alumnes de secundària, l’equip directiu, una representació de les monges Dominiques i la directora general de RIS de les escoles FEDAC, Verònica Castillo, que ha subratllat el valor educatiu de connectar l’acció escolar amb els grans reptes del món.
A FEDAC Manresa, entenem que l’escola no és només un espai d’aprenentatge, sinó un entorn viu de transformació. Aquesta jornada ha estat una mostra clara que, quan els alumnes prenen la iniciativa, l’educació esdevé motor de canvi. Amb veu pròpia, mirada crítica i gestos simbòlics, han demostrat que implicar-se en el món és possible —i necessari— des de l’escola.


El dimarts 15 d'octubre els alumnes de secundària van seguir amb la proposta conciliadora. A les 12 del migdia, al pati de l'escola, tots els alumnes d' ESO i Batxillerat es van concentrar al pati per a fer un minut de silenci, la lectura d'un nou manifest i com a acte simbòlic, van regar l'olivera que es va plantar el passat 2 d'octubre.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2021 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola