Donem resposta als reptes del món actual
Nou de Valldaura 19-21 - 08241 Manresa
93 872 84 00
Un projecte engrescador de l’aula d’acollida
Durant el segon trimestre, algunes alumnes de l’aula d’acollida de secundària han fet un viatge simbòlic del jo al nosaltres. Mitjançant capses plenes d’objectes escollits per elles mateixes, han parlat de les emocions, les sensacions, les paraules i els elements que representaven aquests objectes.
Cada nouvinguda, i la tutora del grup, ha fet la seva pròpia capsa per compartir una vivència important que ha viscut amb el grup. La majoria d’experiències estaven relacionades amb l’arribada a un país nou, deixant enrere els països d’origen, familiars, amics i costums.
Les alumnes van escollir entre quatre i sis objectes que simbolitzessin les sensacions i emocions que van sentir quan van viure aquest canvi, van fer un guió i finalment van presentar la seva capsa davant el grup.
Amb aquesta activitat, englobada dins els projecte #avuixdemà, es pretenia viure un nou paradigma d’èxit “el de tenir cura dels altres”, ajudant a l’alumnat a expressar les seves emocions d’una forma simbòlica, al mateix temps que es volia visualitzar la diversitat cultural i personal dins l’aula, fomentar el diàleg entre l’alumnat i facilitar el procés del dol migratori o altres dols viscuts. Així mateix, també es buscava fomentar l’expressió oral i escrita en llengua catalana, i afavorir la cohesió grupal en un context d’atenció a la diversitat i escola inclusiva.
La posada en comú d’aquestes experiències ha creat un clima grupal d’escolta i suport entre iguals, la qual cosa a afavorit l’acompanyament emocional de l’alumnat i la docent. Generant aquest espai de cura i acompanyament, les alumnes han compartit reflexions com les següents:
“Aquesta fulla mig verda i mig marró representa la meva tristesa, quan jo estava al Marroc era una fulla verda perquè tenia als meus amics i a la meva família, era estic una mica marró perquè m’han arrencat de la meva planta i ja no tinc als meus amics ni a la família.”
“Aquest braçalet és per representar l’alegria que vaig sentir quan vaig arribar aquí, perquè vaig tornar a veure al meu pare que feia sis mesos que no veia.”
“Aquest bolígraf representa que estava molt contenta perquè vaig començar a estudiar a la FEDAC que és una escola molt bona.”
Aquesta experiència s’ha valorat de forma molt positiva per part dels alumnes i ha permès treballar la competència comunicativa en llengua catalana mitjançant el treball d’una situació d’aprenentatge global i significativa per l’alumnat que ha permès posar en pràctica les estratègies lingüístiques i comunicatives necessàries per solucionar els problemes que la tasca els plantejava.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2021 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola